smp.no Forsiden / NTBS / Ullevaal kan få kunstgress

Diskutér norsk fotball, overganger og rykter

smp.no Forsiden / NTBS / Ullevaal kan få kunstgress

Nytt innlegg Football 17 Mar 2010, 11:40

Ullevaal kan få kunstgress
Oslo (NTB): Ullevaal stadion kan få kunstgressdekke fra 2012. Påtroppende landslagstrener Ståle Solbakken er meget skeptisk.
– Vi skal ta saken opp våren 2011, sier fotballpresident Yngve Hallén til VG.
Han er klar tilhenger av kunstgress, men har ikke noe standpunkt angående landskamparenaen.
– Etter hvert som teknologien går framover, tror jeg kunstgress vil møte større og større respekt.
Solbakken er ikke av samme oppfatning.
– Dette er nytt for meg. Jeg regner uansett med at jeg skal ha et ord med i laget. Jeg er superskeptisk, sier Ståle Solbakken.
Han blir landslagstrener sommeren 2012. Solbakken har lang fartstid i dansk fotball. Der er det ulovlig med kunstgress i de to øverste divisjonene.
– Norge er i utakt med resten av Europa. Bortsett fra i Moskva er det naturgress over alt, sier Solbakken.
Halvparten av eliteseriearenaene i Norge er dekket med kunstgress: Hønefoss, Kongsvinger, Odd Grenland, Stabæk, Strømsgodset, Tromsø og Aalesund har ikke naturgress å løpe på.
Den første norske fotballbanen som fikk kunstgressdekke, var Harstad stadion i 1977. (©NTB)
Publisert onsdag 17. mars 2010 kl. 09:44.
Sist oppdatert onsdag 17. mars 2010 kl. 09:44.

Dette er ikke nytt for hverken Solbakken eller andre som følger med!
Skrevet av: MarienlystKraamyra, 17-03-2010 11:17:55
At Ullevaal ville få kunstgress 2012 eller før, er INGEN nyhet for deg, hr. Solbakken! For dette har vært kjent i maaaaange år! Voldsomt så lenge de profilerte verdensstjernene som hindret gave-kunstgresset fra Kristiansand kommune blei værende i Start, forresten.. Hør gjerne litt på Fredrik Winsnes. Han tilrår jo nå kunstgress over heile fjøla, selv om Ivers jr. og Hamren er imot kunstgress. De to sistnevnte er vel neppe doktorutdannet..Kan jo være NOEN gode sider ved kunstgress for oss her på Nordvestlandet..hørt om klima? Takker samtidig Godset og AaFK for god start på Elitesderien 2010! Godt begynt er halvt fullført! Står på troa om at MoldeFK blir Tippeligamester 2010, RBK nr.4 og Tor Hogne Aarøy toppscorer Tippeligaen 2010 ! Gratulerer Hønefoss-trener Ole Bjørn Sundgot med 38 årsdagen og AaFK-forsvarer Daniel Arnefjord med 31 årsdagen, begge på søndag 21. mars! Så får vi se fram til en historisk kampdag på Hønefoss!
Football

Gå til Norsk Fotball

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest