Giske`s Dobbeltmoral!!

Giske`s Dobbeltmoral!!

Nytt innlegg Bohemen 01 Des 2008, 21:27

Så har denne Giske gjort det store igjen.Mannen har fått gjennomslag for loven som skal forhindre spillere i Norge å sette inn og ta penger ut fra bookmakere.

http://www.dagbladet.no/2008/11/28/nyheter/internett/innenriks/pengespill/3866413/

Dette har jeg hørt snakk om tidligere,men trodde faktisk ikke det skulle få gjennomslag.
Jeg sitter faktisk her og føler meg overkjørt av staten.Dette ER faktisk hobbyen min,og hvorfor i helvete(unnskyld)skal andre bestemme hva jeg skal bruke mine penger på???
Men reklame for NT og alle deres spill skal prakkes på meg som aldri før.Og snart så kommer spilleautomatene tilbake,noe som jeg stiller meg veldig forundrende til.Her vil man altså fjerne alt som heter spillegalskap,men det som er mest avhegnighetsskapende,nemlig automatene,skal komme tilbake igjen.HVA slags politikk er dette?Begynner faktisk å lure om denne Giske har en skrue løs,for dette er for dumt.Skjønner heller ikke hvorfor regjeringen vil bruke masse tid og kostnader på dette her.Bookiene vil garantert finne betalingsløsninger slik at de som vil spille på nett,uansett får muligheten.Dette er bare nok et latterlig forsøk på å kontrollere folks privatliv(eller kan vi kalle det privatliv??)

Jeg kan skjønne at man vil skåne de som er svake her i samfunnet og som har dårlig dømmekraft,men hvorfor skal dette gå ut over meg???
Er jævli frustrert her,etter 10 fine år med gambling på nettet.
(Jada,jeg veit det bare er å bruke moneybookerskontoen,men måtte bare lire ut litt frusterasjon).

Jeg veit hvertfall hva jeg IKKE skal stemme ved neste valg.

f***.......

Noen flere som har synspunkter på denne saken??
Sist endret av Bohemen den 03 Des 2008, 17:06, endret 1 gang
Bohemen

Re: Giske`s Dobbeltmoral!!

Nytt innlegg Bestinshow 02 Des 2008, 19:11

(Sensurert - mod.)

La oss holde saklighetsnivået på et minimum
Bestinshow

Nytt innlegg østkanten 02 Des 2008, 21:11

At det å spille på nett er hobbyen din er et skikkelig dårlig argument for at staten ikke skal vedta lover som begrenser din rett til å spille. Folk har mange ulike hobbyer og noen ganger må vi tåle at nettopp vår interesse blir begrensa av hensyn til noen som trenger det, i dette tilfelle de som opplever at spilling blir et alvorlig problem.

Og nei, i Norge er det ikke sånn at du kan bruke pengene dine på hva du vil – heldigvis. Vi har mange lover som bestemmer hva du ikke får lov til å bruke pengene dine på og noen lover som bestemmer hva du skal bruke pengene dine til (skatt for eksempel).

Er faktisk enig med deg når det gjelder spilleautomater – at de kommer tilbake er bare tull.
østkanten

Nytt innlegg Jørgen 03 Des 2008, 01:16

østkanten skrev:At det å spille på nett er hobbyen din er et skikkelig dårlig argument for at staten ikke skal vedta lover som begrenser din rett til å spille. Folk har mange ulike hobbyer og noen ganger må vi tåle at nettopp vår interesse blir begrensa av hensyn til noen som trenger det, i dette tilfelle de som opplever at spilling blir et alvorlig problem.

Og nei, i Norge er det ikke sånn at du kan bruke pengene dine på hva du vil – heldigvis. Vi har mange lover som bestemmer hva du ikke får lov til å bruke pengene dine på og noen lover som bestemmer hva du skal bruke pengene dine til (skatt for eksempel).

Er faktisk enig med deg når det gjelder spilleautomater – at de kommer tilbake er bare tull.

Her er det jo et stort prinsipielt problem - At den lille andelen som har reelle spilleproblemer skal sørge for at vi som ikke har det, og som klarer å begrense tapene, må lide. Det sier seg jo selv at dette blir helt feil.

Men man skjønner jo naturligvis hvorfor det er slik. Når Giske ønsker å hindre tilgjengeligheten til utenlandske spillselskaper, skjuler man ser bak de spilleavhengige for å nå sitt egentlige mål - At Norsk Tipping skal ha størst mulig andel av spillmarkedet.

Det herligste er uansett debatten om hvorvidt poker er et ferdighetsspill eller ei. Her er det så mange som har vist så liten innsikt at det er flaut.
Jørgen

Nytt innlegg CityRuler 03 Des 2008, 10:36

Begynner å tro at begrepet Å Tenke selv er på vei ut av Norsk politikk, og da snakker jeg ikke bare om Giske. Virker som løsningen på alt er å velge den enkle utveien. Hvis 1 av 1000 har et alkoholproblem mens 999 ikke har noe problem så fjerner man alkoholen fordi det er enklest, uten noen omtanke for de 999 andre

Ser det overalt. I spill, i politikken. Hvor langt skal det gå. Blir vi en nasjon med nikkedukker i fremtiden?

*og ps. Eneste grunn til at vi ikke har mista Ølen er at politikerne er alt for glad i den selv:P
CityRuler

Nytt innlegg Bohemen 03 Des 2008, 16:57

Vi ER en nasjon med nikkedukker.

Uansett hvilke lover som blir vedtatt,så sitter vi bare å tar i mot.Skulle gjerne likt å sett noen demonstrasjoner her til lands for å si det sånn.

Til østkanten:nå var det vel ikke akkurat det at JEG spilte på nett som var greia her.Poenget er at Giske kjører en dobbeltmoral jeg rett og slett blir kvalm av.

At regjeringen også velger å bruke bankenes tid å penger på å prøve å stoppe nettspill er jo også helt på viddene.De vil jo uansett ikke klare å stoppe at folk spiller på nettet.Og så lenge denne loven muligens er i strid med andre regler,så vil ikke noen av bookiene føye seg etter dette.
Bohemen

Nytt innlegg Jørgen 04 Des 2008, 16:15

Et annet interessant aspekt her er jo i forhold til Norsk Tippings monopolsituasjon.

Denne blir jo opprettholdt fordi man tydeligvis mener at det er til det beste for norsk idrett. Men er det det? Det er vel anslått at nordmenn spiller for så mye som 10 milliarder på nettet, et vanvittig høyt beløp.

Jeg tror nå det beste ville vært om man åpnet for flere aktører på spillmarkedet her til lands - i organiserte former. Det er ingen tvil om at NT gjør mye bra for norsk idrett. Men det er langt fra unaturlig den økningen vi ser nå, at fler og fler heller spiller på nett for å oppnå best odds, og de hindringene man legger inn nå vil ikke ødelegge for spesielt mange.
Jørgen

Nytt innlegg Cowden 06 Feb 2009, 15:00

Når det gjelder spillmonopolet og hva Norsk Tipping gjør for norsk idrett;

Vær klar over en ting; det er verken NT eller staten som gjør noe for norsk idrett! Det er faktisk oss selv! Det er vi som spiller bort en slant eller to, og tanta til Beate som morer seg med 5-uker Lotoo-kuponger osv. som sørger for omsetning til NT og hvis moderate overskudd blir delt opp og noe gitt tilbake til idretten!

Og for å ta det enda litt lenger; andelen av nordmenn som spiller hos NT og som samtidig allerede er involvert i norsk idrett - som aktive, ledere, i verv, dugnadsstillende foreldre osv - er så høy, at de midlene som er spilt bort av disse kontra det man får tilbake til idretten via NT ikke er imponerende høy!

Så en ting er sikkert;
maset om hvor fantastisk det er at staten (via NT) gir så mange millioner til frivillighets-Norge kan utmerket godt plasseres i kategorien for 50-talls nostalgi!
Hvordan norske idrettsleder kan sitte passive, lett biukkende med lua i hånda å godta det som fortoner seg som den rene barmhjertighets-tildeling fra staten, er mer enn jeg skjønner.
Det er på tide med et idrerts-parti!
Brukerens avatar
Cowden

Gå til Spill- og Idrettspolitikk

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest